* HELLO FOLLOWERS *

Sunday, July 5

> Need Someone to Forget Someone .

to forget someone , i need someone .. pernah dengar pepatah nih .. ?

antara cara2 nak lupa kan seseorang .. aspecially pada someone yang pernah singgah dalam hati .. dan paling penting its not easy ..



kite berkenalan , kite menjalinkan persahabatan , kemudian kite mule cipta hubungan yang serious .. tapi hubungan yang kite sangka akan di akhiri dengan kebahagiaan tapi putus di tengah jalan ..



kita merancang , tapi Dia yang aturkan .. bile ape yang jadi tak sehebat ape yang kita impikan .. manisnye langsong tak ade .. indah apatah lagi ...

so , senang ke nak lupakan ? untuk orang yang meninggalkan tuh mungkin ya .. tak susah bagi diorang nak lupekan .. sebab yang memutus kan hubungan tuh ialah dia .. tapi tidak pada mereka yang ditinggal kan .. menangis ? itu biasa ...


mungkin jarak telah bagi jawapan .. kerana bayang yang dah hanyut .. tipu kalau cakap dah lupa .. tipu kalau cakap tak rindu ... mungkin masih ada sisa ... sayang yang masih berbaki .. rindu yang kerap kali .. tapi cinta yang i pasti takde lagi .. yes takde .

tapi adakah untuk lupekan si dia , kite perlukan ganti si dia .. ? tapi tak takot ke kalau nanti si pengganti tuh menaruh hati .. ? atau nanti diri sendiri pulak akan jatuh hati pada si pengganti .. ? dan ! tak takot ke kalau satu hari nanti si pengganti tuh pon akan pergi bawak diri .. ? mungkin .

pengalaman mengajar ,, untuk jangan mudah percaya pada orang .. pengalaman bertambah lagi , jangan terlampau yakin walaupon dia berani jumpe family .. dan pengalaman bertambah lagi , jangan terlampau senang untuk kenal kan someone pada family .. sebab ianya bukan mudah jugak kalau hubungan tuh tak seperti yang di harap .. itu pengalaman ! jangan mudah berbagi hati . *noted

masih ade lagi ke manusia yang bergelar lelaki single yang boleh percaya ? masih ade lagi ke lelaki yang hatinya betol2 ikhlas .. ? dan ! masih ade lagi ke lelaki yang betol2 serious dalam hubungan .. ?
tertanye2 kan .. ? tapi seriously mungkin ade , tapi satu dalam berjuta .. who knows  ?

so, masih di perlu kan ke seorang pengganti ??  bahagia tuh boleh ke kekal abadi .. ? tepuk dada , tanye hati .. kalau tanye i , better tak payah .. tak bagi makne ape2 pon ..



> kerana yang terakhir masih lagi di dalam hati . walaupon kadang2 terselit benci . tapi nama tetap dah terukir di hati .

notakaki :
nilai diri sendiri dulu .. sebelum letak kan salah pada orang lain .. sebab stiap yang berlaku ade sebab .. kite tak tawu .. tapi Dia tawu ..

publish .

3 comments:

fifie feyca said...

hehehe! meninggal kan dan ditinggal kan.. it always happen.. chill je la..
jgn try lah need someone to forget someone.. buat mse ni xberjaya lagi gne teknik ni..
it wont happen like u wish.. pape pun better mulakan dgn niat y btol or just live ur life to the max. just enjoy ur life independently xya bergantung pade sesape.. i found its better n happier... n just wait for ur Mr right to come at right place right time.. keep doa for the best to happen.. sharing is caring :)

fifie feyca said...

make sure u are fully responsible for ur own happiness dont depend on others.. make ur own decision.. find ur own happiness in ur own self 1st.. so u later u'll have nothing to regret..

Myra Azraff said...

from my opinion, to forget is to replace. that's me la. hee sebab saya pun pernah merasa. didn't expect that one too. hati kita lebih tahu, mana yang kita rasa the right one.

kalau kita rasa tak pasti, kita tahu. yes kita tahu ! :)
and don't take someone for granted. kalau tak pasti, reject je muahaha kejam kan. kalau ada jodoh, adalahh :D