* HELLO FOLLOWERS *

Thursday, June 11

> Nobody Perfect !

dua patah perkataan nih memang kita selalu dengar .. selalu bace .. yesss .. memang semua tawu maksud ayat tuh .. tapi cube u all fikir , waktu bile selalu nye kite guna kan ayat nih ? waktu kite buat salah ? waktu kita rase rase kite serba kekurangan ? atau waktu kite rase kite bukan yang terbaik ?

setiap orang , cerita nye tak sama .. setiap orang , masalahnye jugak berbeza .. semua ornag penah buat silap .. tak de orang yang takde buat salah .. ye lah .. dah title pon ' nobody perfect ' .. kan ? krikk krikkkk :)

kalau ayat tuh di guna kan oleh sesorang yang korang rase kesalahan yang memang di sengajakan , berguna ke ayat tuh ? ade maksud ke dengan ayat dia 'nobody perfect' tuh .. ? sedangkan salah tuh dia yang cari .. ?

mungkin korang tak berape nak faham kat sini .. ok , i bagi contoh situation :-

1 ) seorang yang berkawan dengan awk , bertahun lama nye .. sampai satu ketika dia buang awak dan kawan2 yang lain di sebabkan Bf dia tak bagi dia berkawan dgn uolls .. bile dah putus, baru cari kawan .. dan mintak maaf .. lalu caption nye 'nobody perfect' ... hurmmmm , korang rase ?

2 ) bercinta dan terus bercinta .. tibe2 si lelaki pergi tinggal kan si gadis .. si lelaki mengaku bersalah , dan mengeluarkan caption 'nobody perfect' .. hurmm , korang rase ??

3) di tempat kerja , boss yang sentiase bermuka masam .. dan staf terpakse menerima bos nye dengan keadaaan macam tuh .. di tambah pulak dengan gaya nye yang suke mengarah .. bos nye minta supaye staf nye menerima bos nye yang dah memang macam tuh .. tak boleh berubah .. alasan bos nye , 'nobody perfect' ... hurmmmm , korang rase ???

nampak tak situasi tuh .. ? segalanya Nobody Perfect ..

memang lah takde manusia yang sempurna .. tapi cube uolls fikir .. dengan situasi yang macam tuh , bole di terima ke ? yee , memang takde manusia yang sempurna , tapi manusia adalah makhluk Allah yang paling sempurna .. di mana Allah cipta manusia beserta dengan akal , hati dan perasaan ..

akal yang fungsinya untuk berfikir .. antara buruk dan baik ... hati yang fungsinya untuk merasa kasih dan sayang .. hati yang fungsinya untuk menghadirkan rindu ... dan perasaan yang fungsinya untuk merasa bahagia , sedih ,simpati dan yang sewaktu dengan nye ..

kenape tak gune kan yang tiga2 tuh sebelom nak buat ape2 ?


kalau segalanya terjadi pada kali pertama , mungkin boleh di maafkan ..

part tuh kite boleh guna kan caption :- 'Nobody Perfect' ..

tapi kalau ianya berlaku dan terus berlaku macam takde berpenghujung ...

korang rase ??? masih boleh di pakai lagi caption tuh ??


P/s :: tapi kalau kite fikir dari sudut yang positif , sedangkan Allah bagi hamba nye peluang tak terkire .. kenape kite pulak yang nak berkire untuk bagi manusia yang hina macam kite nih peluang ?


Tepuk dada , tanya hati ...


publish .


2 comments:

Nilam syapina said...

Hahaaa kalau semua org guna alasan tu.. Memang nil tembak terus.. X pyh hidup klu semua nak layan ego msg msg.. Kita yg kna fhm diorh dsbbkn nobody perfect? Mmpus

titan said...

Ya.

Tak semua orang perfect macam saya.

haha..